//
you're reading...
Wpiran.Germany

جنبش دفاع از انسانیت و حق پناهندگی ورود هزاران پناهجو به آلمان را ممکن کرد!

دولت محلی ایالت بایرن آلمان امروز اعلام کرد در سه روز گدشته ۲۰ هزار  پناهجو  وارد آلمان شده و۱۱ هزار نفر دیگر امروز دوشنبه وارد آلمان خواهند شد.

کاروان ماشین های فعالان مدافع حقوق بشر آلمانی و اتریشی برای انتقال پناهجویان از مجارستان به این دوکشور به محل های استقرار پناهجویان در مجارستان رسیده است. حمایت های مردمی و استقبال از ورود پناهجویان در شهرهایی که پناهجویان وارد میشوند، ادامه دارد.جنبش مردمی حمایت از ورود پناهجویان  مدتهاست از دولت آلمان و سیاستهایش عبورکرده  و دوفاکتو این امر را به دولت این کشور تحمیل کرده است.موج حمایت های مردمی ادامه دارد.

 

در روزهای اخیر و به دنبال اعتراضات گسترده هزاران پناهجو در مجارستان به همراه موج گسترده حمایت انسانی از حق پناهندگی و مهاجرت ، دولت مجارستان مجبور شد عقب بنشیند و اجازه خروج به هزاران پناهجوی گیرافتاده در این کشور را بدهد. همزمان هزاران نفر از مردم در کشورهای آلمان و اتریش که مقصد اولیه ورود پناهجویان می باشند، در تدارک استقبال و کمک به هزاران انسان رنجدیده وفراری از حکومت های دیکتاتوری بر آمده اند. در این میان دولت آلمان مجبور شده به دنبال حمایت های گسترده مردم مدافع حق پناهندگی و مهاجرت در این کشور، اجاوزه ورود به هزاران پناهجو به این کشور را بدهد.

از روزهای شنبه و یکشنبه ۵ و ۶ سپتامبر بیش از ۱۴ هزار پناهجو در میان استقبال گرم و موج حمایت انساندوستانه مردم آلمان، بویژه در شهر مونیخ این کشور،وارد آلمان شده اند. در ایستگاه مرکزی قطار مونیخ صدها نفر از امدادرسانان مردمی به همراه دهها گروه مدافع حق پناهندگی با حضور در آنجا و با ارائه کمک های اولیه به پناهجویان؛ صحنه هایی از همبستگی انسانی را به نمایش گذاشتند. هزاران مهاجر در میان کف زدن های ممتد مردم آزادیخواه و مدافعین حقوق انسانی و با خوش آمدیی گویی به این انسانها، وارد ایستگاه مرکزی قطار مونیخ میشوند.

ساعت۱۲ شب شنبه گذشته شهر فرانکفورت آلمان نیز شاهد استقبال صدها نفر از مردم و نیروهای کمک رسان مردمی به ورود پناجویان به این شهر بود. صحنه هایی از همبستگی انسانی و کمک.در شهر دورتموند آلمان نیز دیشب صدها نفر از اولین سری پناهجویانی که وارد این شهر شده بودند، استقبال کردند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از طرف دولت محلی ایالت بایرن آلمان نزدیک به  ۱۱ هزار نفر وارد آلمان شده  و هزاران نفر دیگر در مرز اتریش منتظر راه افتادن به طرف آلمان می باشند. حمایت های مردمی از ورود پناهجویان به آلمان ادامه دارد. از هم اکنون تعداد زیادی از مدافعین حقوق پناهندگی در شهرهای مختلف آلمان آماده پذیرایی از مهاجرین می باشند. موج حمایت از ورود پناهجویان به آلمان ادامه دارد. در روزهای آتی نیز هزارن نفر دیگر وارد آلمان خواهند شد.

دفاع بشریت متمدن و مدافع حقوق انسانی و حق پناهندگی با ایستادگی و مقاومتش در برابر سیاستهای ضد پناهندگی دولت های اروپایی، امر ورود هزاران انسان فراری از جنگ و تروریسم را ممکن ساخت. این حرکت مردمی بزرگ جلوه هایی از همبستگی  بدون مرز دفاع ازانسانیت، حق حیات و مهاجرت به امید رسیدن به یک دنیای امن تر برای هزاران انسان گریخته از جهنم دیکتاتوریهای وحشی و تروریستهای اسلامی آدمکش داعشی و رژیم هایی چون اسد و جمهوری اسلامی و.. را به نمایش گذاشت. به این حرکت عظیم در دفاع از حق پناهندگی و مهاجرت باید درود فرستاد.

عصر روز یکشنبه کاروان ماشینهای فعالان حقوق بشر از آلمان و اتریش راهی مجارستان شده اند تا پناهجویان را به آلمان منتقل نمایند.

 

با به میدان آمدن این جنبش مردمی در آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، دوره  دیگری از مبارزات  مردم این کشورها برعلیه سیاستهای ضد پناهندگی دولتهای اروپایی و برعلیه راسیسم و نژاد پرستی آغاز شده است. جنبشی  که بر پرچم آن دفاع از انسانیت و حق حیات و زندگی نقش بسته است. این بخشی از مبارزه آزادیخواهانه مردمان نوعد دوست در این کشورها می باشد  که به سیاست های ضد پناهندگی دولتها نه گفته و به میدان آمده است. این پیرزوی راباید دستمایه یک جنبش عظیم انسانی و برابری طلبانه در دفاع از حقوق انسانی و برای رهایی از شر راسیسم و نژاد پرستی قرار داد وبا گسترش آن به همه کشورهای اروپایی، سیاستهای ضد پناهندگی این دولت ها را با شکست روبرو کرد.زنده باد جنبش دفاع از حق پناهندگی و مهاجرت ! زنده باد مبارزه بر علیه راسیسم و نژادپرستی!

محمد شکوهی

۱۵ شهریور ۱۳۹۴ برابر با ۶ سپتامبر ۲۰۱۵

لینک فیلم فرانکفورت و گزارش تصویری

https://www.facebook.com/amin.kamangar/videos/1121698531193420/?fref=nf

https://www.facebook.com/wpiran?fref=ts

 

11

6

 

5

 

فرانکفورت-600x338

 

گفتگو

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه