//
گزارشات

مجموعه اطلاعیه و گزارشات مرتبط با نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت اکتبر ٢٠١٣
جمهوری اسلامی باید از نمایشگاه کتاب فرانکفورت اخراج شود!
ازروز ٩ تا ١٣ اکتبر امسال نمایشگاه جهانی کتاب در شهر فرانکفورت آلمان آغاز به کار خواهد کرد. جمهوری اسلامی تدارک شرکت در این نمایشگاه را می بیند. اما رژیمی که کوچکترین ابراز مخالفت سیاسی و فرهنگی با خود را با زندان و اعدام جواب میدهد، رژیمی که آزادی بیان و نشر افکار و عقاید را رسما ممنوع اعلام کرده و برای سلمان رشدی و شاهین نجفی و بسیاری از مخالفین خود فتوای قتل صادر میکند و رژیمی که تدریس خرافه در مدارس و دانشگاهها را اجباری کرده و مانع آموزش علمی به دانش آموزان و دانشجویان میشود، نباید اجازه حضور در این مکان را داشته باشد.
هیچ توجیهی از قبیل «آزادی بیان و نشر» برای حضور رژیمی که کتاب میسوزاند و کتاب نویس و کتاب خوان را شکنجه و اعدام میکند و یک وزارتخانه به اسم وزارت ارشاد برای سرکوب و سانسور و تحت تعقیب قرار دادن نویسندگان مخالف و منتقد دایر کرده است، در نمایشگاه کتاب قابل قبول نیست. مماشات دست اندرکاران نمایشگاه با نمایندگان وزرات ارشاد جمهوری اسلامی، زد وبند و فراهم آوردن امکانات حضور رژیم جانیان در این نمایشگاه، یک دهن کجی آشکار علیه مردم ایران و علیه هرنوع آزادی بیان و عقیده است.
غرفه های تدارک دیده شده برای جمهوری اسلامی باید برچیده شود و «انتشاراتی» های جمهوری اسلامی از نمایشگاه اخراج شوند.
تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری امسال هم مانند سالهای قبل در داخل نمایشگاه آکسیون اعتراضی برگزار میکند، جمهوری اسلامی و مزدوران انتشاراتی اش را افشا میکند و اجازه نمیدهد در داخل سرکوب کنند و در خارج ادای انتشاراتی درآورند. همه مخالفان جمهوری اسلامی را فرامیخوانیم که همراه با ما در آکسیون های اعتراضی شرکت کنید و علیه سرکوب و سانسور و تدریس خرافه و علیه حضور مزدوران «انتشاراتی» جمهوری اسلامی در این نمایشگاه اعتراض کنند. مکان و زمان برنامه های اعتراضی ما متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان
١٨سپتامبر ٢٠١٣
————————————————————————————
گزارشات مرتبط با نمایشگاه جهانی کتاب در شهر فرانکفورت آلمان اکتبر 2013
حکومتی که آزادی بیان را سرکوب میکند
حق شرکت در نمایشگاه کتاب ندارد
گزارشی از حضور مخالفین جمهوری اسلامی در نمایشگاه جهانی کتاب در شهر فرانکفورت
از اولین روز شروع نمایشگاه جهانی کتاب در فرانکفورت در روز ٩ اکتبر، فعالین «کمیته بین المللی علیه اعدام»، «ایران سولیداریتی» و حزب کمونیست کارگری نیز غرفه هائی در داخل نمایشگاه و یک میز اطلاع رسانی در محوطه نمایشگاه برپا کرده اند تا درمورد ماهیت سرکوگرانه جمهوری اسلامی با بازدیدکنندگان صحبت کنند. این نمایشگاه به مدت پنج روز تا یکشنبه ١٣ اکتبر ادامه دارد و صدها هزار نفر از آلمان و سایر نقاط دنیا در نمایشگاه حضور بهم میرسانند و این غرفه ها و میز اطلاع رسانی در تمام این روزها برای اعتراض به حضور این حکومت در نمایشگاه فعالانه حضور خواهند داشت.
رژیمی که ساده ترین آزادی بیان را سرکوب میکند، نویسندگان مخالف را ترور و زندانی میکند، ساده ترین حق اعتراض را با زندان و شکنجه جواب میدهد، جایش در نمایشگاه کتاب نیست. این تم اصلی بحث با بازدیدکنندگان نمایشگاه است.
در روز اول نمایشگاه غرفه ها و میز اطلاع رسانی در تمام طول روز مورد استقبال گرم بازدید بینندگان قرار گرفت. فعالین این دو نهاد و همچنین فعالین حزب کمونیست کارگری ضمن پخش بروشور و اطلاعیه به زبان آلمانی و انگلیسی، با مراجعه کنندگان به بحث و گفتگو پرداختند. عکس هایی از اعدام ها، به همراه پوسترهائی از زندانیان سیاسی و کارگران زندانی و … در معرض دید همگان گذاشته شد.
علاوه بر حضور در غرفه، یک میز اطلاع رسانی نیز توسط این نهادها در محوطه نمایشگاه دایر شده است و عکس ها و پوسترهای بزرگی از زندانیان سیاسی با پرچم و پلاکاردهای مختلفی در اطراف میز نصب شده شده است. بحث های داغی درمورد جمهوری اسلامی و دولت روحانی جریان دارد و اکثر کسانی که در بحث ها شرکت میکنند میگویند روحانی هم تفاوتی با قبلی ها ندارد.
با پخش آفیش شرکت مینا احدی در میزگرد ترتیب داده شده توسط رادیوی سرا سری آلمان در باره «آینده اسلام سیاسی » تعدادی اعلام کردند که مینا احدی را می شناسند و در این جلسه شرکت خواهند کرد. نویسنده ای از انگلیس ضمن خرید چند جلد کتاب خواهان تداوم ارتباط شد.از عراق و کردستان عراق نیز از میز اطلاع رسانی دیدن کردند. فعالین امنستی از دیگر نهادهای مراجعه کننده بودند. عکاسانی از خبرگزاریهای مختلف از میز اطلاع رسانی گزارش، عکس و فیلم تهیه کردند و بعضا مصاحبه هائی با دست اندرکاران این میز انجام دادند.
روز دهم اکتبر روز جهانی علیه اعدام نیز این غرفه ها و میزکتاب دایر خواهد بود تا درمورد گسترش اعدام در دوره حکومت روحانی «معتدل» با مردم بحث و گفتگو شود.
غرفه ها و میز اطلاع رسانی تا روز یکشنبه در این نماشگاه دایر خواهد بود. از همه مخالفین جمهوری اسلامی میخواهیم در این نمایشگاه حضور بهم رسانند تا غرفه های جمهوری اسلامی را به محلی برای افشای جنایات این حکومت تبدیل کنیم.
کمیته بین المللی علیه اعدام و ایران سولیداریتی
٩ اکتبر ٢٠١٣
1
گزارش از دومین روز شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت
در دومین روز نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت، از ساعت ٩ صبح تا ٦ بعدازظهر صدها نفر از میز اطلاع رسانی و غرفه ای که توسط کمیته بین المللی علیه اعدام و ایران سولیداریتی برپا شده است دیدن کردند.
فعالین حزب کمونیست کارگری، کمیته بین المللی علیه اعدام و ایران سولیداریتی در کنار غرفه ای که در داخل نمایشگاه و میز اطلاع رسانی که در محوطه آن برپا کرده اند، با بازدید کنندگان از نمایشگاه پیرامون مسائل و موضوعات مهم مرتبط با وضعیت زنان، اوضاع سیاسی ایران بعد از آمدن روحانی و گسترش اعدام ها با بازدید کنندگان به بحث و گفتگو پرداخته و به سوالات آنها پاسخ دادند. بعد از ظهر امروز مینا احدی نیز در این نمایشگاه حضور داشت و پیرامون موضوعات مختلف با مراجعه کنندگان به غرفه بحث و گفتگو کرد. یکی از مسئولان سازمان حقوق بشر هندوستان با حضور در محل غرفه از دست اندرکاران نمایشگاه دعوت کرد که برای سخنرانی درباره وضعیت زنان در ایران به هند بروند. تعداد قابل توجهی از بازدید کنندگان نیز خواهان برقراری تماس شدند.
استقبال از میز اطلاع رسانی امروز بسیار چشمگیر بود. صدها نفر از آلمان، هند، ژاپن، پرتقال، ترکیه، لوگزامبورگ و نروژ به تماشای عکس ها و پوسترها پرداخته و با مسئولین میز پیرامون مسائل ایران به بحث و گفتگو پرداختند. پوستر وانتد روحانی – خامنه ای توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرد. تعدادی نیز با کمک مالی و یا امضای یک پتیشن حمایتشان را از این فعالیت ها اعلام کردند. دهها عکاس و خبرنگار از میز اطلاع رسانی عکس گرفتند و گزارش تهیه کردند.
فعالین حزب، کمیته بین المللی علیه اعدام و ایران سولیداریتی در تمام طول این دو روز به افشای جنایات جمهوری اسلامی پرداخته و معنی «اعتدال» و دولت روحانی را برای حاضرین تشریح کردند و توضیح دادند که رژیمی که اینجا اجازه غرفه کتاب به او داده شده، در ایران نویسندگان را سرکوب و ترور میکند، زندانی و شکنجه میکند و ساده ترین حق آزادی بیان و اعتراض را از مردم گرفته است، حمله اوباش حکومت به زنان در سراسر کشور جریان دارد و نزدیک به ٢٥٠ نفر در طول دوره سر کار آمدن روحانی اعدام شده اند.
نمایشگاه کتاب و غرفه و میز اطلاع رسانی ما همه روزه تا آخرین ساعت برگزاری نمایشگاه در روز یکشنبه دایر خواهد بود. از ایرانیان مقیم آلمان مخصوصا فرانکفورت دعوت میکنیم در نمایشگاه شرکت کنند تا ماهیت پلید حکومت اسلامی را هرچه بیشتر به مردم توضیح دهیم.
کمیته بین المللی علیه اعدام و سنگسار
ایران سولیداریتی
١٠ اکتبر ٢٠١٣
نمایشگاه کتاب فرانکفورت تا روز یکشنبه ١٣ اکتبر از ساعت ٩ صبح تا ٦ عصر:
آدرس: سالنc.1
Reihe L( ردیف ل)
غرفه های 84-90
2
اعتراض فعالين حزب کمونيست کارگری و مخالفین دولت سوریه
در غرفه جمهوري اسلامي در نمايشگاه بين المللي کتاب
روز شنبه ۱۲ اکتبر تعدادي از فعالين حزب کمونیست کارگری به همراه نمايندگاني از اپوزيسيون حکومت سوريه وارد غرفه جمهوري اسلامي در نمايشگاه بين المللي کتاب در فرانکفورت شده و عليه حکومت اسلامي و جنايات اين حکومت در ايران و در سوريه اعتراض کردند.
در این حرکت اعتراضی در حالیکه مزدوران وزارت ارشاد دست و پای خود را گم کرده بودند، ابتدا مينا احدي به زبان فارسي سخنراني کرد و گفت اينجا در غرفه حکومتي هستيم که در ايران جنايت ميکند٬ اعدام ميکند و دهانها را مي دوزد، کتاب میسوزاند و نویسندگان را ترور میکند٬ حکومتي که در سوريه هم به کمک بشار اسد و حزب الله دستش به خون مردم آلوده است. ما به همراه اپوزيسيون مترقي بشار اسد اينجا هستيم و عليه اين جانيان اعتراض ميکنيم. سپس محمد امين کمانگر در يک سخنراني پر هيجان به جنايات حکومت اسلامي اشاره کرد و گفت همه کسانی که از سوي جمهوري اسلامي ايران اينجا آمده اند دستشان به خون مردم ايران آلوده است٬ جنايتکاراني هستند که با قتل و شکنجه و تحميل بي حقوقی مردم زنده هستند٬ او گفت ما به همراه مخالفين بشار اسد اينجا هستيم تا به جنايات حکومت اسلامي در ايران و در سوريه و در همه جا اعتراض کنيم.
سپس خانم وفا جلال از سوي اپوزيسيون سوريه اي که نهادی دمکراتيک سوريه اي آلماني براي کمکهاي پزشکي و پناهندگي به سوريه اي ها هستند٬ در اين غرفه سخنراني کرد. او گفت ۱۵۰ هزار نفر در سوريه به دست حکومت بشار اسد به قتل رسيده اند که دست رژيم اسلامي بطور مستقيم در اين قتلها بوده و دستان شما به خون هزاران نفر از مردم سويه آلوده هست. من اينجا آمده ام وپاسخ ميخواهم کسي از شما حاضر است بيايد و در مقابل ما از اين جنايات دفاع کند؟ او گفت ما کمک های این حکومت به بشار اسد و جنايات حکومت اسلامي در سوریه را بشدت محکوم ميکنيم.
مردمی که شاهد این صحنه ها بودند بتدریج در مقابل غرفه جمهوری اسلامی تجمع کردند و مزدوران حکومت يا از مقابل اين جمعيت ميگريختند يا سر خود را پايين انداخته و دم نميزدند. اين حرکت اعتراضي حدود نيم ساعت ادامه داشت و سپس مسئولين نمايشگاه ضمن تائید اعتراض ما، به دليل اينکه این سر و صداها مانع برگزاري يک برنامه اعطای جايزه به نويسنده برزيلي در نزديکي این غرفه ميشد از ما خواستند که ادامه اعتراضمان را به چند ساعت بعد موکول کنیم. اعتراض کنندگان در حال خروج از غرفه جمهوري اسلامي بودند که يکي از مزدوران با صداي بلند گفت اين مينا احدي است، او کمونيست است … و مينا احدي برگشت و در پاسح گفت بله من مينا احدي هستم همان کسي که از زندانهاي شما محکومين به اعدام را از دستتان بيرون ميکشد، همان کسي که سنگسار را بر سر حکومت اسلامي خراب کرد، همان کسي که رژيم از فعالیت هایش آرام ندارد و مزدور حکومت گفت مي دانيد که تحت نظر ما هستيد! مينا احدي پاسخ داد شما هم تحت نظر ما هستيد بهمين دليل اينجا غرفه را بر سرتان خراب ميکنيم. در اين اثنا پليس آمد و به يکي از مزدوران رژيم که سر و صدا ميکرد گفت مرز خودتان را بدانيد، ساکت باشيد .
اين حرکت اعتراضي در داخل غرفه جمهوري اسلامي يک تودهني محکم به مزدوران رژيمي است که سی و پنج سال علیه مردم ایران جنایت کرده است، علیه رژیمی است که مستقیما در سوریه کشتار میکند و دستش به خون مردم این کشور آلوده است.
فعالین حزب کمونیست کارگری، فعالین کمیته بین المللی علیه اعدام و ایران سولیداریتی چهار روز است با برپائی یک غرفه بزرگ در داخل نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت و یک چادر بزرک اطلاع رسانی در محوطه اي که روبروي غرفه جمهوري اسلامي است٬ مشغول افشاگری علیه حکومتی هستند که در ایران ساده ترین آزادی بیان و عقیده را سرکوب میکند، نویسندگان مخالف را میگیرد و شکنجه میکند و اینجا کتابهای اسلامی اش را عرضه میکند. هزاران نفر در طول این چهار روز کنار غرفه و میز ما حضور یافته و با سازماندهندگان آن بحث و گفتگو کرده اند. عکس هائی که سرکوب مردم را در ایران نشان میدهد، عکس کارگران زنداني و فعالين دانشجويي که به دليل دفاع از حقوق کارگران و دانشجويان در زندان هستند٬ عکس سکینه محمدی که به سنگسار محکوم شده بود و همچنان در زندان است و عکس هائی از بیحقوقی زن و زندانیان سیاسی و اعدام ها در این غرفه و چادراطلاع رسانی و همینطور پوستری از روحانی و خامنه ای که کارنامه جنایات آنها را بیان میکند توجه وسیعی را به خود جلب کرده است. فردا یکشنبه آخرین روز برگزاری این نمایشگاه است و اعتراض ما همچنان ادامه دارد. از مخالفین جمهوری اسلامی دعوت میکنیم به این محل بیایند و صف اعتراض علیه جمهوری اسلامی را گسترده تر کنند.
از بخشی از این حرکت اعتراضی فیلمبرداری شده و بزودی منتشر میشود.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – آلمان
١٢ اکتبر ٢٠١٣

گفتگو

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه